Friday, July 10, 2009

Margarita



"...Тя носеше отвратителни, тревожни жълти цветя. Дявол ги знае как се казват, но те, кой знае защо, първи се появяват в Москва. Тези цветя много ярко се открояваха върху черното й пролетно манто. Тя носеше жълти цветя! Лош цвят. Тя сви от Тверская в една пряка и тогава се обърна. Знаете Тверская, нали? По Тверская минаваха хиляди хора, но ви уверявам, че тя видя само мен и ме погледна не само тревожно, но дори някак болезнено. Порази ме не толкова нейната красота, колкото безкрайната, невероятна самота в очите й.
Подчиних се на жълтия знак и също свих в пресечката, тръгнах след нея. Вървяхме безмълвно по кривата скучна уличка, аз по единия тротоар, тя по другия. Представете си, по уличката нямаше жива душа. Измъчвах се, защото ми се стори, че трябва да я заговоря, а се боях, че няма да изрека нито дума и тя ще си отиде и никога вече няма да я видя..."

Михаил Булгаков - "Майстора и Маргарита"

No comments:

Post a Comment